sobota, 7 kwietnia 2012

Babka

Dzisiaj mam dla Was babkę. Ja zrobiłam ją z lukrem, ale można też po prostu posypać cukrem pudrem jeśli ktoś woli. Idealnie pasuje na święta. I od razu chciałam Wam życzyć wesołych, spokojnych i radosnych świąt :)

Składniki:
Masa:
1szkl mąki pszennej
1szk mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 kostki masła
2 jajka
1szkl cukru pudru
1/2szkl mleka
2 łyżki kakao
Lukier:
Cukier puder
Mleko
Aromat śmietankowy
Oliwa z oliwek 

Sposób przygotowania:
Mąkę, proszek do pieczenia i cukier puder przesiać. Utrzeć masło dodając stopniowo po 1 jaju i po 2 łyżkach cukru pudru. Nie przerywając ucierania dodawaj wymieszaną mąkę oraz mleko.Następnie odlej do drugiej miski 1/3 masy, dodaj do niej kakao i utrzyj. Wysmaruj formę masłem i najpierw nałóż jasną masę a potem ciemną masę tak aby nie połączyłam się z jasną. Piec w 170 stopniach przez 40 minut. Lekko przestudzoną babkę wyjmij z formy. Cukier puder wsyp do miski, dodaj kilka kropel aromatu i łyżeczkę oliwy z oliwek. Nalej mleka wedle uznania (zależy jaką chcesz uzyskać konsystencję). Wymieszaj wszystko starannie i nalej na babkę. Możesz też posypać babkę utartą skórką z pomarańczy i rodzynkami.





1 komentarz: