poniedziałek, 19 marca 2012

Pizza


Dzisiaj pizza, którą robiłam u babci. Była ona kiedyś kucharką i robi ciasto na pizze naprawdę idealnie. Teraz miałam okazję nauczyć się od niej tej sztuki :)

Składniki:
1kg mąki
7dkg drożdzy
2szkl mleka
2 jajka
1 łyżka cukru
2 łyżki oleju
Szczypta soli

Sposób przygotowania:
Mleko podgrzej, aby było letnie. Następnie wsyp łyżkę cukru i rozmąć drożdże w mleku. Do tego wsyp mąkę (do uzyskania gęstości gęstej śmietany). Odstaw i przykry w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Kiedy już wyrośnie to wbij dwa jajka, posól szczyptą soli i po trochu dosypuj mąkę ciągle ubijając. W cieście muszą tworzyć się pęcherzyki. Następnie odstaw jeszcze raz do wyrośnięcia. Potem przegarnij  jeszcze raz i dodaj dwie łyżki oleju. Następnie nałóż do tacek i ponownie zostaw do wyrośnięcia, już na tackach. Później wstaw do piekarnika na 15 minut. I gotowe, teraz wystarczy nałożyć co tylko się lubi :) Ja dodawałam m.in.  salami, ogórka, keczup, rzodkiewkę, ser. Życzę smacznego :)




3 komentarze:

  1. Mmm, uwielbiam domową pizzę. Wspaniale wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam, domową, drożdżową pizzę! ;D pysznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowa pizza jest pyszna. Wygląda pysznie, zaskoczyłaś mnie z tą rzodkiewką;)

    OdpowiedzUsuń