sobota, 11 lutego 2012

Oponki

16 luty to Tłusty Czwartek, a więc pozostało jeszcze tylko pięć dni. Dlatego też ostatnio wykonałam oponki. Zrobiłam je wczoraj tak na próbę żeby ewentualnie coś poprawić jeśli coś by mi nie wyszło. Wyszło bardzo dobre i moim zdaniem nie muszę już nic w nich zmieniać. Dzisiaj więc zamieszczam dla Was przepis na nie. W najbliższym czasie podam Wam też przepis na faworki, które także idealnie pasują na Tłusty Czwartek :)

Składniki:
0,5kg mąki
0,5kg sera mielonego
3 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
 Śmietana


Wykonanie:
Przesiej mąkę i dodaj do niej wszystkie pozostałe składniki. Wyrób ciasto. Następnie rozwałkuj je na lekko oprószonej mąką stolnicy, aby ciasto się nie przyklejało. Ciasto rozwałkuj na grubość około 1cm. Szklanką powykrawaj okrągłe kółka, a mniejszym kieliszkiem małe kółka w środku tych dużych. Oczywiście te małe kółeczka też smażymy. Oponki smaż na głębokim tłuszczu z każdej strony na rumiano. Następnie możemy wyłożyć je na papierowy ręcznik, aby nadmiar tłuszczu ociekł. Potem oponki posyp cukrem pudrem. Gotowe, smacznego :)








3 komentarze:

  1. Ooo robię z mamą takie same :) pyszniutkie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed zrobieniem tych oponek powstrzymuje mnie tylko fakt, że kilka oponek mam już na brzuchu, hi, hi... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń