wtorek, 21 lutego 2012

Tarta z pomarańczami

Dzisiaj tarta z pomarańczami. Tak naprawdę tarte można robić z jakimikolwiek owocami. Ja akurat miałam pomarańcze więc je wykorzystałam :) Budyń także możemy wybrać jaki chcemy, ja użyłam waniliowego.

Składniki:
500ml mleka
140g zimnego masła + 3 łyżki
225g mąki
1 budyń waniliowy
1 żółtko
1 łyżka cukru pudru
2 łyżki zimnej wody
2 pomarańcze

 Sposób przygotowania:
Mąkę, cukier i zimne masło ugnieć. Następnie dodaj żółtko i wodę i zgnieć ciasto. Rozwałkuj je i przenieś do wysmarowanej masłem formy. Wylep nim spód i brzegi. Potem ponakłuwaj go i wstaw do lodówki na 30 minut.  Nagrzej piekarnik na 180 stopni. Ciasto obłóż folią aluminiową i piecz 15 minut. Następnie zdejmij folię i piecz kolejne 20 minut. Ostudź ciasto i ostrożnie go wyjmij. Budyń ugotuj z mlekiem, wystudź i zmiksuj go z miękkim masłem. Potem nalej do środka tarty. Pomarańcze pokrój i ułóż na wierzchu budyniu. Smacznego :)





1 komentarz: